Forside
Brann 110
| Politi 112
| Helse 113
| Politi 112
| Helse 113
Dersom det skal avholdes et arrangement i en bygning eller på et område som normalt ikke benyttes til slike formål, plikter arrangør å sende en melding til brannvesenet. Meldingen må sendes inn senest 4 uker, før gjennomføring.
Brannvesenet kan kreve nødvendige brannsikringstiltak og sette begrensninger, herunder krav til ansvarlig arrangør. Det er likevel arrangør som er ansvarlig for at sikkerheten er tilfredsstillende ivaretatt. Dette er kun en melding, du vil derfor ikke motta svar eller godkjenning fra brannvesenet.
Meldingen må dokumentere hvordan sikkerheten blir ivaretatt under arrangementet, og må omfatte:
For større arrangementer med mange mennesker, vil det ofte være nødvendig å benytte brannkonsulent eller kompetent foretak til vurdering og utarbeidelse av rutiner og risikoanalyse. Se veileder for sikkerhet ved store arrangementer utgitt av Direktoratet for samfunnssikkerhet og beredskap (DSB).
Dersom det skal benyttes scenerøyk er det viktig at dette tilpasses brannalarmanlegget i bygget, for å unngå unøding brannalarmer. Det er ikke tillat å koble ut hele eller deler av brannalarmanlegget uten at det er gjort vurderinger rundt dette av kvalifisert personell. Dette må dokumenteres.
Meldingen krever innlogging med BankID for sikker identifisering. Vi lagrer ikke personnummer. I vår personvernerklæring kan du se hva slags opplysninger KBR lagrer og oppbevarer.
For spørsmål, ta kontakt med:
John Torgeir Roland
Telefon: 464 45 381
E-post